BIRAJTE PO KATEGORIJAMA
Naše prodavnice
Klub 5*
0
0,00 din.
Losd fsdf sd
Vaša korpa je trenutno prazna.

10 saveta za napredak na poslu

Nebitno da li ste generalni direktor ili kancelarijski radnik, svi mi se susrećemo sa preprekama na našem putu do globalne dominacije. Na žalost, taj put je uglavnom trnovit. Predstavljamo Vam 10 načina...

Prevaziđite sve poslovne prepreke

Nebitno da li ste generalni direktor ili večno mučeni kancelarijski radnik, jer se svi mi susrećemo sa preprekama na našem putu do globalne dominacije. A evo i kako da ih osvojimo.

PROBLEM: Premoreni ste do sredine jutra.

REŠENJE: Počnite ranije sa poslom, ali stvarno.

Ukoliko osećate da Vam mozak sagoreva već pola sata pošto ste se bacili na posao, možda bi trebalo da počnete sa radom ranije. Pola sata samoće pre nego što se svi ostali pojave, možete uraditi dosta stvari u miru i tišini. Imaćete dragocenu prednost tokom celog dana.

„Sticanjem prednosti na početku dana, kada imate veću kontrolu, je od ključnog značaja da dođete do boljih rezutata i tako i do boljeg uspeha u karijeri,“ kaže stručnjak rada i autorka Lin Tejlor.

PROBLEM: Pretrpani inboks

REŠENJE: Rešite ih što pre

Pregledajte inboks odmah posle doručka, dok ste u krevetu ili dok putujete na posao. Na taj način, ne samo da ćete tako iščitati mejlove pre Vaše konkurencije – formirajući svoju agendu – već ćete se osećati i produktivno i praktično ćete odmah skinuti nešto sa Vaše liste obaveza koja do juče nije ni postojala.

Generalni izvršni direktor AOL Tim Armstrong ustaje u 5h ujutru kako bi pregledao svoj inboks, Apple-ov Tim Kuk u 3:45 kako bi prečitao stotine imejlove svakog dana. Ovo je sasvim jasno potpuno ludo. A opet, oni nisu ti koji pišu o nama.

PROBLEM: Sve je previše intenzivno!

REŠENJE: Napravite pauzu

Skorašnji eksperiment jedne kompanije koja se bavi društvenim mrežama, Draugiem Group, je otkrio da su najproduktivniji zaposleni imali pauze na svakih 52 minuta. Pa zato povremeno izvucite nogu iz posla na samo nekoliko minuta – to će Vas pripremiti za još jedan sat rada.

To znači, piše Džulija Giford sa Themuse.com, da se „radni sati tih ljudi mogu posmatrati kao sprintovi. Iz tih 52 minuta oni izvlače najbolje radeći sa određenim ciljem, a onda odmore kako bi se spremili za sledeći nalet. Drugim rečima, oni rade ciljano.“

PROBLEM: Potpuno ste neorganizovani

REŠENJE: Steknite rutinu

Većina najuspešnijih ljudi sveta se kune u svoju rutinu;  RigidnA rutinA čini čuda. „Imam svoje vitaminske pilule i svoju muziku, sednem u svoju fotelju i papiri su poređani uvek na istim mestima,“ kaže pisac Stiven King o svom radnom danu.

„Zbirna uloga ovih stvari koje radim svakog dana kao da ima svoj način da poruči mom umu ,uskoro ćeš da sanjaš’.“ Pod sanjanjem on misli na pisanje. Ne na odlazak u krevet.

PROBLEM: Ljudi od Vas zahtevaju previše

REŠENJE: Recite ne

Jedan od razloga zbog kojih ne uspevate da rešite stvari sa dnevne liste obaveza, je da zapravo sa nje ništa ni ne obavljate. Ukoliko Vam prioritete sabotiraju manje važni zadaci i sastanci, onda se sa razlogom držite one „u se i u svoje kljuse“.

„Previše ljude biva odmah izjutra ometeno nekom nebitnom aktivnošću kao što je uranjanje u more mejlova,“ kaže stručnjak za rad i govornik Majkl Ker, „kada postoji plejada mnogo bitnijih pitanja sa kojima bi se trebalo pozabaviti.“  

PROBLEM: Iznureni um

REŠENJE: Vratite se prirodi

Šetnja u parku ili makar negde gde ima zelenila i gde nije tako zagađeno, može značajno povećati Vašu produktivnost u odnosu na odlazak u teretanu. Kombinacija vežbanja, čistog vazduha i mira će Vas za kancelarijski sto vratiti preporođenog.

Nedavna studija žurnala Prirodnih nauka i tehnologije navodi kako su oni koji provode više vremena u blizini zelenih prostora pod manjim stresom i manje anksiozni, što vodi boljoj produktivnijoj komunikaciji i boljem donošenju odluka. Izađite iz kancelarije na sat zena do obližnjeg crkvenog dvorišta ili nečega.

PROBLEM: Stvarno se ne možete suočiti sa poslom izjutra

REŠENJE: Čitajte Tviter. Ozibljno

Taj beskrajni tok beskorisnih informacija može biti koristan. Naučni magazin kaže da ima produktivan efekat na ostatak dana. Rano jutro je „vreme kada će većina korisnika tvitovati ushićene, entuzijastične poruke i kada su najmanje šanse da će tvitovati deprimirajuće tvitove obojene strahom, besom, krivicom ili nemirom.“ Polivanjem drugih ljudi sa pozitivnošću će Vam se dobro vratiti, pa dajte sebi priliku za dobru dozu Tvitera pre nego što se bacite na posao.

PROBLEM: Stokalipsa sada

REŠENJE: Ostavite ga kako je

Stanite na trenutak. Šta se desilo sa onim „sređen sto, sređene misli“? Pa, iako ima istine u tome, istraživanje psihologa Kejtlin Vos sa Univerziteta u Minesoti potvrđuje da „do produktivnih ishoda zaista može doći i pod uticajem haotičnog okruženja.“

Učesnici koji su radili u sređenom radnom okruženju su radili ono što se od njih očekivalo i ponašali su se uobičajeno, ali kada su zadaci postavljani, oni sa neurednijim okruženjem su se isticali zanimljivijim i kreativnijim idejama. Oduvek ste znali za to, niste li?

PROBLEM: U poznije doba dana udarate o zid

REŠENJE: Ali prigrlite tu ošamućenost

Istraživanje iz 2011. godine žurnala Mišljenje i rasuđivanje je došlo do zaključka da najkreativnije razmišljamo onda kada smo umorni. Iako analitički rad daje konzistentne rezultate tokom celog dana, subjekti su najveći deo sporednog posla obavljali tokom opuštenijeg dela dana.

Pažnja je bila dobra onda kada je um bio „uključen“, zaključuje naučnica Mareike Vit, ali … „To je sjajna ukoliko radite zadatak gde morate biti izuzetno skoncentrisani. Ali za kreativnost to i nije najbolja stvar. Zakačimo se za jedno rešenje i ne nalazimo druge načine za nošenje sa problemom.“

PROBLEM: Zlobnici Vas naprosto melju

REŠENJE: Ne dozvolite

Lakše je reći nego učiniti. Ali Teodor Ruzvelt je to najbolje rekao. „Nije kritičar taj koji je bitan, niti čovek koji je uperio prst ka vrednom čoveku koji se trudi, niti to što je onaj koji radi, mogao raditi još bolje,“ kaže nam on. „Zasluge pripadaju onom koji je zaista u areni; čije je lice ukaljano prašinom i znojem i krvlju; onom koji se hrabro bori; koji greši iznova i iznova i ne uspeva, jer nema truda bez greške i neuspeha; ali onaj koji radi zaista teži obavljanju dela.“

Ima još toga iz tog citata, ali shvatate šta smo hteli reći.

http://www.esquire.co.uk/culture/article/7219/10-work-problems-sorted/