BIRAJTE PO KATEGORIJAMA
Naše prodavnice
Klub 5*
0
0,00 din.
Losd fsdf sd
Vaša korpa je trenutno prazna.

Kako biti najbolji roditelj? 19 saveta Marije Montesori

Marija Montesori, rođena 31. avgusta 1870. godine, preminula je 6. maja 1952. Bila je italijanska lekarka i edukator. Postala je čuvena po svojim filozofskim razmatranjima na temu edukacije i svojim spisima naučne pedagogije (praktične discipline o podušavanju). Pratila je decu kroz njihov razvoj od najranijeg detinjstva pa sve do odraslog doba.

Njene metode se danas primenjuju u velikom broju škola širom sveta i Montesori metoda prolazi test vremena sa mnogo uspeha već preko 100 godina...

  • Deca uče od svog okruženja.
  • Dete koje je često kritikovana uči da kritikuje i sudi drugima.
  • Dete koje je prečesto hvaljeno, uči da ocenjuje druge.
  • Ukoliko je dete izloženo prekomernom neprijateljstvu, on/ona će spoznati konflikt.
  • Pokažite detetu značenje iskrenosti; to će mu pomoći da nauči kako da bude pravedno.
  • Dete će postati izuzetno stidljivo ukoliko je neprekidno predmet ismevanja.
  • Dete, koje se oseća sigurno, će naučiti da veruje drugim ljudima.
  • Ukoliko dete postiđujete previše, naučiće da se stalno oseća krivim.
  • Ukoliko želite da dete ima veliko samopoštovanje, onda je najbolje što možete da uradite da ga često ohrabrujete.
  • Ukoliko dete učite lepom ponašanju, naučiće da bude strpljivo.
  • Ukoliko želite dete sa mnogo samopouzdanja, onda mu morate dati podršku.
  • Prijateljska atmosfera će naučiti dete kako da voli i kako da nađe ljubav.
  • Roditelj ne bi trebalo da govori loše o detetu, naročito ne u blizini deteta.
  • Roditelj bi trebalo da se usredsredi na razvijanje dobronamernosti deteta. To mu neće ostaviti prostora da bude loše.
  • Uvek dobra stvar je saslušati i odgovoriti na bilo kakva pitanja i zahteve koje Vam dete postavi.
  • Bitno je detetu ukazati poštovanje čak i onda kada napravi grešku.
  • Uvek budite spremni da pomognete deci kojoj treba pomoći, ali vodite računa da se i sklonite u stranu onda kada imaju sve.
  • Potrudite se da pomognete detetu da ovlada sa svim potrebnim veštinama rano. Za to, morate se postarati da mu prvo pružite naklonost, mir i ljubav.
  • Pokažite detetu kako da bude najbolja osoba koja može biti.

Deca koja su vaspitavana ovakvim procesom uživaju mnoge benefite poput:

Jedinstvena ličnost svakog deteta se ceni

Montesori sistemi razumeju da je svako dete jedinstveno i da svako dete uči na svoj način i svojim ritmom. Učenici u školama gde se oni primenjuju se takođe ohrabruju da uče svojom brzinom i svako do njih napreduje kroz program onda kada je za to spreman.

U učenicima se radi na razvoju reda, koordinacije, koncentracije i nezavisnosti

Učionice, materijali i rutine su osmišljeni na takav način da podržavaju sposobnost deteta da samo sebe obrazuje i da zapravo razmišlja o onome što uči umesto da časove prati bespogovorno slepo.

Deca su deo zajednice

Obično, učionice koje primenjuju Montesori metode podučavanja čine deca različitih starosnih grupa (koje su u okvirima razlike od 3 godine). Ovo u učionici u suštini oformljava „porodičnu strukturu.“

Stariji đaci preuzimaju uloge mentora dok mlađa deca uživaju u osećanju podrške koju primaju i dobijaju samopouzdanje suočavajući se sa različitim izazovima. Učitelji oblikuju poštovanje, ljubav i veruju u miran način rešavanja konflikta kada i ukoliko do njega dođe.

Deca uživaju u slobodi (u granicama)

Radeći u okvirima parametara postavljenih od strane učitelja, đaci se ohrabruju da učestvuju u odlučivanju u vezi onoga na šta žele da usmere svoje učenje. Oni razumeju da je zadovoljstvo pogonska sila dečije znatiželje i interesovanja. Te se sve ovo svodi na zabavno i radosno iskustvo učenja i časove koji traju večno.

Deca se ohrabruju da tragaju za znanjem

Učitelji stvaraju sredu u kojoj učenici imaju slobodu i sredstva za nalaženje odgovora na pitanja koja bi sami mogli sebi postaviti.

Samo-korekcija i samo-ocena

Kako dete bude raslo, bitno je da nauči kako da kritikuje sopstveni rad i da postane dobro u prepoznavanju, ispravljanju i učenju iz sopstvenih grešaka.