BIRAJTE PO KATEGORIJAMA
Naše prodavnice
Klub 5*
0
0,00 din.
Losd fsdf sd
Vaša korpa je trenutno prazna.

10 trikova trgovaca zbog kojih trošite više od planiranog

Koliko često Vam se dešava da kupite nešto što Vam nije potrebno pošto posetite supermarket ili neku drugu prodavnicu? Kladimo se da je odgovor na to „često.“ Međutim, mnogi od nas ne shvataju da smo zapravo navedeni da kupimo stvari koje nam ne trebaju putem čitave serije raznih trikova.

Mi smo sastavili zato listu od 10 najčešćih zamki stručnjaka za prodaju i marketing kojima se oni služe da bi povećali prodaju svojih proizvoda. 

Nezgodne kase

Više od 60% ljudi vraća nepotrebne predmete kada se nađu na kasi. Da bi se mušterije lišile takve prilike, zone za naplatu se prave tako da ne možete nigde da vratite predmet, naročito ako Vam se on već nalazi u kolicima za kupovinu.

Odmor bez odmora

Brzi restorani su tu kako biste se odmorili i nešto prezalogajili te nastavili sa šopingom. Međutim, nećete biti u prilici da u njima provedete puno vremena uživajući u jelu: stolice su neudobne, razmak između stolova je malen, uvek je tu i buka i eho posećenog tržnog centra i sve to ima svoju ulogu.

To pomaže tržnim centrima da posetioce nateraju da nastave sa razgledanjem prodavnica i da tako imaju konstantan priliv mušterija koje se menjaju.

Bez prozora nema ni pojma o vremenu

Opšte je poznato da kazino i slične kuće sa igrama na sreću nemaju prozore niti satove kako bi ljudi izgubili osećaj za realnost i tako proveli više vremena i potrošili više novca u njima. Tržni centri su prepisali ovaj trik i sada rade isto to.

Prijatne prodavnice

Svi hodnici i holovi u tržnim centrima su vrlo dobro osvetljeni, a tu je i uvek glasna muzika. Ali čim uđete u neku od prodavnica, podovi postaju mekši, osvetljenje je prijatnije i muzika je odjednom smirena i lepa. Sve to stvara osećaj komfora koji Vas tera da u prodavnicama ostanete duže.  

Lukava ogledala u kabinama za probu

Koliko god to tužno bilo, ali ogledala u kabinama za probu se prave na poseban način – da u njima izgledamo mršavije, imamo bolji ten i da budemo viši. Neke prodavnice donjeg veša, na primer, dodaju ružičasti pigment ogledalima kako bi koža kupaca imala lepši ten kada se u njemu ogledaju.

A ovaj trik pali jer što se više dopadamo sebi u nekom komadu garderobe, to je veća šansa da ćemo ga i kupiti.

Promena mesta dobara

Ukoliko u istoj prodavnici određeni vremenski period kupujete ono što Vama je potrebno, znaćete vrlo brzo gde se šta tačno nalazi i kada se u nju vratite drugi put odmah ćete se zaputiti ka potrebnom predmetu.

Kada prodavnica promeni raspored dobara, morate da pođete u potragu za onim što Vam je potrebno, a usput ćete i malo popuniti sadržaj kolica ili korpe.

Dobro osmišljeno osvetljnje

Svi znaju da se najbolje banane one koje imaju tu određenu nijansu žute boje. Ovo takođe važi i za svo ostalo voće i povrće i vlasnici prodavnica to takođe znaju. Problem „nesavrešnih“ boja se rešava sa osvetljenjem: „odgovarajuće“ svetlo može učiniti svaki proizvod boljim nego što on jeste.

Veštačka potražnja

Hajde da za primer uzmemo police na kojima su sokovi. Jeste li ikada primetili te prazne prostore između paketa ovih proizvoda? Mi imamo sklonost da mislimo da je razlog za to što je taj određeni sok popularan jer je dobar i uzimamo ovo zdravo za gotovo. Međutim, u većini slučajeva su zaposleni prodavnice odgovorni za sklanjanje soka za rafova kako bi se stvorio lažni utisak o velikoj potražnji za taj određeni proizvod.

Manipulacija koja počiva na manjku samopouzdanja

Ogledala van kabina za probu igraju takođe vrlo bitnu ulogu u prodaji: ukoliko osoba nema mnogo samopouzdanja ili jednostavno iz bilo kog razloga ne izgleda „sjajno,“ njen odraz u ogledalu sa kojim se neprestano susreće će je i podsećati na to. Ovaj trik je navodi da doslovce kupi nešto novo kako bi poboljšala svoju situaciju.

Poigravanje sa kontrastima

Na istoj polici se nalaze recimo dva aparata za kafu koji su istih karakteristika, ali jedan od njih košta 5 hiljada, a drugi 8 hiljada dinara. Rezultat toga je da se „jefitniji“ prodaje dobro, a da skuplji praktično niko ni ne kupuje. Zašto je to tako?

Jer kupci ne misle u okvirima pravih vrednosti stvari već samo na činjenicu da će dobiti nešto po odličnoj ceni.