Vaša korpa je trenutno prazna.

Probaj

10 razloga zašto je san važan

Ne možete da se naspavate? Ne brinite, niste jedini! Nedostatak sna zbog brzog načina života i prevelikog broja obaveza postaje ozbiljan broblem sve većeg broja ljudi. To može imati vrlo štetne posledice. Vreme je da počnete dovoljno da spavate - pokušaćemo da Vas nagovorimo sledećim razlozima…

Kako nedostatak sna utiče na naš život?

Ne možete da se naspavate? Ne brinite, niste jedini! Nedostatak sna zbog brzog načina života i prevelikog broja obaveza postaje ozbiljan broblem sve većeg broja ljudi – ali ovo može imati vrlo štetne posledice po Vas. Možda je vreme da počnete dovoljno da spavate i postarate se o svom zdravlju, dobrobiti i budućnosti. Da li i dalje mislite da nemate dovoljno vremena za to? Možda ćete biti nagovoreni sledećim razlozima…

Nedostatak sna utiče na gojaznost

Istraživanja su pokazala da ljudi koji nedovoljno spavaju često budu gojazni. Razlog za ovo leži u hormonima zbog kojih osećamo glad – u slučaju nedostatka sna, luči se više tog hormona nego obično. Sve ovo utiče da se vrlo brzo pojavi i višak kilograma ako ne spavate dovoljno.

Odluka je Vaša: da li ćete se mučiti sa dijetom ili ćete spavati sat-dva duže?

Češće se opredeljujete za manje zdravu i masniju hranu

Naučna istraživanja su došla do sledećeg zaključka: osobe koje ne spavaju dovoljno se češće odlučuju za hranu koja sadrži više mast i holesterola. Ovo se naročito odnosi na žene, koje se svakako češće bore sa viškom kilograma u odnosu a muškarce. Ovakav način života, ne samo da će doneti višak kilograma, nego i zdravstvene probleme. Zbog svega ovoga, malo više sna deluje kao mnogo bolja odluka.

Veće su šanse da dobijete dijabetes

Istraživanja pokazuju da ljudi koji spavaju 5 sati noću ili manje imaju 2.5 puta veće šanse da dobiju dijabetes. Oni koji spavaju šest sati ili manje takođe se izlažu visokim rizicima – oni imaju 1.7 puta veće šanse da dobiju dijabetes.

Dijabetes sa sobom donosi puno problema, stoga preduzmite nešto pre nego što bude kasno.

Izlažete srce riziku

Na prvi pogled, sasvim beznačajna stvar poput nedostatka sna može imati izuzetno štetne posledice za Vaše srce. Srčani napad je učestaliji za 45% za one koji spavaju pet sati noću ili manje u poređenju sa onima koji spavaju više. Nedostatak sna prouzrokuje nagomilavanje kalcijuma u srčanim arterijama, što izaziva srčane napade ili udar.

Veće su šanse za saobraćajne nesreće

Da li ste znali da besani vozači izazovu i do 20% saobraćajnih nesreća? Nedostatak sna Vas tako može koštati života – ne samo Vašeg, već i onih koji se nalaze u Vašem vozilu, ili na putu ispred Vas. Da li zaista mislite da Vaš život i životi drugih u Vašem okruženju ne zaslužuju nekoliko sati dodatnog sna?  

Vrlo verovatno ćete upasti u depresiju

Oni koji redovno ne spavaju dovoljno obavljaju svoje dnevne obaveze sa poslednjim atomima energije. Takođe, često pate i od mentalnih problema, poput depresije i zloupotrebe alkohola. Ovo se ne odnosi samo na odrasle; tinejdžeri i studenti koji ne spavaju dovoljno imaju česte problem sa depresijom.

Količina sna, dakle, direktno utiče na Vaše zdravlje i dobrobit – možda je vreme da osetite promene koje će Vam doneti dodatni sati sna. 

Vaše okruženje će osetiti posledice

Nedostatak sna ima loš uticaj na Vas, ali Vi niste jedini koji osećate posledice već i ljudi oko Vas. Ako ste lošeg raspoloženja, više ste iritantni, nestrpljivi i neljubazni, što svakako neće doprineti Vašoj popularnosti u Vašem bliskom i dalekom okruženju.

Ako iznenada primetite da Vas saradnici, komšije ili čak i članovi porodice izbegavaju, vreme je da preduzmete nešto – sat ili više dobrog sna!

Vaše mentalne sposobnosti će se umanjiti

Ovo ne znači samo da ćete ukapirati vic par sekundi kasnije nego ostali, već može doneti i daleko ozbiljnije posledice. Manjak sna će Vam otežati da se usredsredite na svoje obaveze, te ćete postizati slabije rezultate i biće Vam potrebno više vremena da ih izvršite – Vašem poslodavcu se ovo neće svideti.

Istraživanja su čak i pokazala da redovan san, koji traje manjeod šest do osam sati noću čini Vaš mozak četiri do sedam godina starijim – što je verovatno dobar razlog da odspavate makar tih osam sati ili više ako mislite da Vam je potrebno.

Izgledaćete bolje

San za lepotu nije samo mit – količina sna zaista ima direktan uticaj na Vaš izgled! Istraživanja su pokazala da se ljudi koji ne spavaju dovoljno čine manje atraktivnim i slabog zdravlja – oni koji dovoljno spavaju, međutim, izgledaju mladalački i sveži.

Dodatni sat sna – ili debeo sloj šminke? Zdraviji i pametniji izbor je očigledan!

Produžićete život

Da li manje spavate jer mislite da ćete u suprotnom provesti većinu svog života spavajući? To može biti istina – ali ćete živeti duže! Istraživanja su pokazala da ljudi koji spavaju pet sati ili manje imaju 15% veći rizik od prerane smrti. Zato, priuštite tih par sati viška za spavanje – Vaš život ne samo da će biti višeg kvaliteta, već ćete i uživati duže u njemu!